Seniorer

Luna på Lederskole 2016

Seniorerne er eksperter i at hygge sig og laver ting så vilde og fantastiske at selv væbnerne ikke kan følge med.

Det  bedste ved at være senior er selvfølgelig at tage på seniorkurser, så vi sørger for at sende alle afsted på så mange kurser som overhovedet muligt!

Alle er vigtige til vores møder. Husk derfor at melde afbud, hvis I er forhindret.
Afbud meldes til Znegl.

Aldersgruppe

15 til 18 år

Mødetid

Tirsdag kl 19:30 til 21:30

Ledere

Nyheder

Har du opdaget at FDF Karlebo er kommet på Instagram?

22. maj 2017 af Znegl
4 kyllinger langtidssteges over bål

FDF Karlebo på Instagram

Siden 2015 har det været muligt at finde billeder fra FDF Karlebo på hashtagget #FDFKarlebo.

For at gøre det endnu nemmere for jer at følge med (og endnu nemmere for lederne at lægge billeder op et fælles sted), oprettede vi i sidste uge en dedikeret profil til kredsen. Den vil vi fremover bruge til både at reposte de bedste billeder på #FDFKarlebo og lægge billeder op fra møder, lejre og andre events.

I er selvfølgelig også selv meget velkomne til at tagge jeres egne FDF-billeder med både #FDFKarlebo og FDFs andre hashtags (#FDFoplevelser og #ståsted).

I den kommende weekend afholdes finalen i Væbnermesterskabet. Her vil begge vores patruljer løbende lægge billeder op fra de over 40 poster i løbet af de 4 dage.

Klasser Arrangement

Transport og pakkeliste til Væbnermesterskabet

14. maj 2017 af Znegl

Transport

Da vi er to patruljer og personer der kommer mange steder fra, bliver vores transport til og fra finalen lidt kompliceret:

Skovduerne kører i bil med Morten til og fra Lerhytten. Der er afgang kl 19:30 onsdag aften og i skal have spist hjemmefra.

Mies Minions mødes på Malmparken st kl 20:00 og skal også have spist hjemmefra.

Det skal du have med

Man skal have flere ting med til en VM-­finale, og nedenstående ting skal du huske. (sæt kryds, når
du har pakket det). Se bunden af sedlen for forklaring på stjernerne.

  • Sovepose
  • Liggeunderlag
  • Mange par sokker (evt. to par til hver dag; et par til at gå i om dagen, og et par til at
    have på om aftenen)
  • Gode sko/støvler der kan holde til 3 dages aktiviteter inkl. regnvejr
  • Et par gamle sko til adventurerace og andre våde poster
  • Et par ”afslapningssko” til om aftenen.
  • Tøj til al slags vejr – vi får varmen om dagen, og det kan godt blive ret koldt om
    aftenen
  • En turrygsæk, som du kan holde ud at gå med en hel dag *
  • Vanddunk
  • Regntøj
  • Badetøj og evt. t-shirt el.lign. til de våde poster
  • Håndklæde (helst letvægtsudgave)
  • Toiletsager herunder solcreme
  • Spisegrej
  • Forbundsskjorte
  • Skriveredskaber og papir/notatbog
  • Evt. lommepenge
  • Forældre-underskrift på at du kan svømme 200 meter

For en gangs skyld: Tag hellere for meget end for lidt med – vi skal ikke gå med al vores udstyr,
men kun med en dagstaske, vi pakker om morgenen. Og det er drønærgerligt at mangle!

Det kan du tage med

Udover listen ovenfor er der en masse ting, som du kan tage med, hvis du vil (sæt kryds,
hvis/når du har pakket det).

  • Siddeunderlag til lejrbålene
  • Dolk
  • Kompas
  • Gaffatape
  • Pandelampe/lommelygte
  • Mobiltelefon inkl. lader og powerbank **
  • Slik (til hele patruljen)
  • Solcreme
  • Bamse
  • Et par småting, der kan repræsentere patruljen
  • Valgfrit ekstra grej, gøgl og lir, du tror/mener/synes/tænker, vi måske og eventuelt
    kunne få brug for

* Med plads til lidt af hvert, gerne både håndklæde, badetøj og dagens madpakke.
** Det er ok at have mobilen med, men vi garanterer ikke for dens overlevelse. Der vil være mulighed for opladning via USB-stik i et af teltene og med 230V ved receptionen i afgrænsede tidsrum. Lederne bestemmer hvornår den må bruges.

Fællesgrej

Vi skal have en del fællesgrej med. Både til deling mellem patruljerne, men også ting hver patrulje skal have med, men som ikke er personligt. Alle de fælles ting pakker vi dagen før vi tager afsted (tirsdag d. 23. maj). Al fællesgrej vil blive kørt til/fra finalen, så det skal i ikke tænke på at få plads til i jeres oppakning. På selve finalen skal i dog hjælpe med at bære det rundt til posterne.

Klasser Arrangement

Hyttedag d. 4. april

2. april 2017 af Anja

Vi holder fælles hyttedag d. 4 april kl 17:30 til 19:30. Det betyder at vi allesammen holder møde på en gang, i stedet for de separate mødetider.

Medbring dine forældre, søskende, bedsteforældre m.m, så vi kan få lavet lidt ved og omkring hytten.

Vi har brug for mange hænder, der er opgaver til alle, store og små.

Håber at se rigtig mange så vi sammen kan få lavet alle opgaverne.

Dagens vigtigste opgaver

  • Pudsning af vinduer inde og ude
  • Vaske karme og døre indvendigt
  • Tørre støv af, vindueskarme, lofte, vægge
  • Rafter bæres ud så de kan køres væk
  • Buskene langs grunden skal skæres tilbage
  • Klatreøjerne til værkstedet skal monteres
  • Montering af udendørslamper
  • Gamlehugge blokke bæres ud så de kan køres væk
  • Raftehuller dækkes med jord
  • Gryder og Trangiar skrubbes og sættes væk
  • Fjerne det gamle bålsted helt

Vi ses til Hyttedag på tirsdag d. 4 april

Klasser

Affaldsindsamling i Lergravene

29. marts 2017 af Pia

Vi deltager på søndag d. 2. april i den fælles affaldsindsamling i Lergravene og giver naturen en hjælpende hånd.

Vi mødes kl. 10 ved Halmballerne (Det er på nordsiden af den gamle put and take sø på grusstien, der går mellem Poppelhøj og banen) og samler skrald ind.

Fra kl 11.30 står FDF for forskellige lege og aktiviteter og andre står for lidt snacks og måske bålhygge.

Deltagende medlemmer gør sig selvfølgelig fortjent til et mærke til skjorten.

Lederne er som udgangspunkt optaget af aktiviteterne og det er derfor en god ide at have forældre med. Så er der også flere hænder til at gøre naturen forårsren 😉

Håber at se jer alle sammen til en dejlig forårsdag i naturen!

Klasser Arrangement

Pakkeliste og praktisk info til Harry Potter weekenden

8. marts 2017 af Znegl

Så er det snart blevet tid til den mest magiske kredsweekend!

Vi mødes i Lerhytten kl. 19:00 fredag d. 10 marts. Vi serverer ikke aftensmad fredag, så husk at spise inden.

Søndag går vi fælles fra hytten til Sognegården (Rantzausvej 2, 2990 Nivå) hvor vi starter sogneindsamlingen kl 10:00. Både forældre og søskende er meget velkomne til at deltage.

Vi er tilbage igen på Sognegården kl 14:00 til fælles afsked og afhentning.

Pakkeliste

  • Sovepose
  • Lagen (Puslinge + tumlinge)
  • Liggeunderlag (Pilte+)
  • Lagenpose (Pilte+)
  • Skiundertøj (Pilte+)
  • Varmt tøj og sko til at være inde og ude
  • Regntøj
  • Lommelygte
  • Toiletsager

Da pilte+ skal sove ude, anbefaler vi at have både sovepose, lagenpose og skiundertøj med, hvis man har det. Hvis ikke, er det muligt at låne ekstra soveposer og tæpper til at supplere sin egen sovepose.

Klasser Arrangement

Fastelavnsfest og generalforsamling

12. februar 2017 af Christian

Vi holder fælles kredsmøde tirsdag den 28. februar 2017 fra klokken 18:00 til 19:30.
Vi skal slå katten af tønden, lege og spise fastelavnsboller.
Imens vi hygger, finder den flotteste udklædning og får kåret konger og dronninger holdes generalforsamling inde i hytten. Vi glæder os til at se jer alle, hilsen ledere og bestyrelse.
Indbydelse til Generalforsamling og Fastelavnsfest er udsendt på mail og kan hentes her.

Klasser Arrangement

Sommerlejr 2017

7. februar 2017 af Jonas

Planlægningen af årets sommerlejr er allerede i gang og DU er inviteret med!

Vi skal afsted fra d. 30. juli til d. 4 august sammen med FDF K2 Nørrebro og FDF Stenløse-Veksø så sæt allerede nu et kryds i kalenderen

I takt med at tiden nærmer sig vil der komme mere information her.

Lederne glæder sig allerede til at skulle afsted!

Klasser Arrangement

Harry Potter weekend!

24. januar 2017 af Naja

Hogwarts Skole for Heksekunster og Troldmandskab

Rektor: Albus Dumbledore

Kære hr. Potter,

Vi er glade for at informere dig om, at du er blevet accepteret på Hogwarts Skole for Heksekunster og Troldmandskab. Senere kommer en liste med alle nødvendige bøger og udstyr. Semesteret begynder 10. marts. Vi forventer din ugle (tilmelding) senest den 3. marts.

Med venlig hilsen vicerektor Minerva McGonagall

Tilmeld dig på NemTilmeld!

Klasser Arrangement