Væbnermesterskabet 2017

Nu nærmer væbnermesterskabets finale sig!

Til finalen skal vi bevæge os rundt med S-tog i det meste af København og omegn, for at løse poster på et kæmpe løb med mere end 1.300 andre væbnere, seniorvæbnere og seniorer.

Vi får udleveret et plastikkort af folkene bag VM, der giver os ret til alt det offentlige transport vi kan holde ud under hele mesterskabet.

Når vi tager rundt på poster, skal vi hver især sørge for at kunne bære os selv, ekstra tøj, regntøj, vand og mad. Vi er så heldige at nogle af vores venner i FDF har tilbudt at lave mad til os, så det behøver vi ikke selv.

Vi har altid førstehjælpstaske på os, så får ikke lov til at gå i stykker ret længe ad gangen 🙂

Vi prøver at have kontakttelefoner klar under hele weekenden, men der kan forekomme tidspunkter (om natten) hvor vi sover og telefonerne er til opladning.

Husk at i kan læse en masse mere om Væbnermesterskabet, finalen og alt muligt andet på Væbnermesterskabets hjemmeside.

Tidspunkt


til

Ledere

Znegl, Morten, Mie & Pia

Nyheder

Har du opdaget at FDF Karlebo er kommet på Instagram?

22. maj 2017 af Znegl
4 kyllinger langtidssteges over bål

FDF Karlebo på Instagram

Siden 2015 har det været muligt at finde billeder fra FDF Karlebo på hashtagget #FDFKarlebo.

For at gøre det endnu nemmere for jer at følge med (og endnu nemmere for lederne at lægge billeder op et fælles sted), oprettede vi i sidste uge en dedikeret profil til kredsen. Den vil vi fremover bruge til både at reposte de bedste billeder på #FDFKarlebo og lægge billeder op fra møder, lejre og andre events.

I er selvfølgelig også selv meget velkomne til at tagge jeres egne FDF-billeder med både #FDFKarlebo og FDFs andre hashtags (#FDFoplevelser og #ståsted).

I den kommende weekend afholdes finalen i Væbnermesterskabet. Her vil begge vores patruljer løbende lægge billeder op fra de over 40 poster i løbet af de 4 dage.

Klasser Arrangement

Transport og pakkeliste til Væbnermesterskabet

14. maj 2017 af Znegl

Transport

Da vi er to patruljer og personer der kommer mange steder fra, bliver vores transport til og fra finalen lidt kompliceret:

Skovduerne kører i bil med Morten til og fra Lerhytten. Der er afgang kl 19:30 onsdag aften og i skal have spist hjemmefra.

Mies Minions mødes på Malmparken st kl 20:00 og skal også have spist hjemmefra.

Det skal du have med

Man skal have flere ting med til en VM-­finale, og nedenstående ting skal du huske. (sæt kryds, når
du har pakket det). Se bunden af sedlen for forklaring på stjernerne.

  • Sovepose
  • Liggeunderlag
  • Mange par sokker (evt. to par til hver dag; et par til at gå i om dagen, og et par til at
    have på om aftenen)
  • Gode sko/støvler der kan holde til 3 dages aktiviteter inkl. regnvejr
  • Et par gamle sko til adventurerace og andre våde poster
  • Et par ”afslapningssko” til om aftenen.
  • Tøj til al slags vejr – vi får varmen om dagen, og det kan godt blive ret koldt om
    aftenen
  • En turrygsæk, som du kan holde ud at gå med en hel dag *
  • Vanddunk
  • Regntøj
  • Badetøj og evt. t-shirt el.lign. til de våde poster
  • Håndklæde (helst letvægtsudgave)
  • Toiletsager herunder solcreme
  • Spisegrej
  • Forbundsskjorte
  • Skriveredskaber og papir/notatbog
  • Evt. lommepenge
  • Forældre-underskrift på at du kan svømme 200 meter

For en gangs skyld: Tag hellere for meget end for lidt med – vi skal ikke gå med al vores udstyr,
men kun med en dagstaske, vi pakker om morgenen. Og det er drønærgerligt at mangle!

Det kan du tage med

Udover listen ovenfor er der en masse ting, som du kan tage med, hvis du vil (sæt kryds,
hvis/når du har pakket det).

  • Siddeunderlag til lejrbålene
  • Dolk
  • Kompas
  • Gaffatape
  • Pandelampe/lommelygte
  • Mobiltelefon inkl. lader og powerbank **
  • Slik (til hele patruljen)
  • Solcreme
  • Bamse
  • Et par småting, der kan repræsentere patruljen
  • Valgfrit ekstra grej, gøgl og lir, du tror/mener/synes/tænker, vi måske og eventuelt
    kunne få brug for

* Med plads til lidt af hvert, gerne både håndklæde, badetøj og dagens madpakke.
** Det er ok at have mobilen med, men vi garanterer ikke for dens overlevelse. Der vil være mulighed for opladning via USB-stik i et af teltene og med 230V ved receptionen i afgrænsede tidsrum. Lederne bestemmer hvornår den må bruges.

Fællesgrej

Vi skal have en del fællesgrej med. Både til deling mellem patruljerne, men også ting hver patrulje skal have med, men som ikke er personligt. Alle de fælles ting pakker vi dagen før vi tager afsted (tirsdag d. 23. maj). Al fællesgrej vil blive kørt til/fra finalen, så det skal i ikke tænke på at få plads til i jeres oppakning. På selve finalen skal i dog hjælpe med at bære det rundt til posterne.

Klasser Arrangement